Κυριακή, 21 Ιουλίου 2013

Αποφυγή διοδίων Μουσθένης

Είναι τα νέα διόδια που εγκαταστάθηκαν πριν λίγο καιρό στην Εγνατία Οδό ανάμεσα στην Αμφίπολη και την Καβάλα... Τώρα πια για μία τυπική one way διαδρομή μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης θα χρειάζονται 2,40 x 3 = 7,20 e... Για τις προτάσεις αποφυγής των διοδίων στον Λαγκαδά (Ευαγγελισμός) και της Ξάνθης (Λευκόπετρας / Ιάσμου) είχαμε αναφερθεί παλαιότερα.

Για τα νέα διόδια κοντά στο χωριό Μουσθένη όμως υπάρχει ένας πολύ θετικός παράγοντας: σε μικρή απόσταση παράλληλα με την Εγνατία οδό, στις νότιες παρυφές του Παγγαίου Όρους, βρίσκεται η Παλαιά Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Αλεξανδρούπολης. Κατασκευασμένη αρχικά στη δεκαετία του 1930, μετά τη δεκαετία του 1970 διαπλατύνθηκε ως Εθνική Οδός Ε90 και τη δεκαετία του 1980 πια έγινε η δευτερεύουσα Α2 με την παραλιακή χάραξη πια σε χρήση.

Η χάραξη λοιπόν της Εγνατίας Οδού στην ενδοχώρα παράλληλα με την Παλαιά Ε.Ο. μας δίνει τη δυνατότητα για μία απλή παράκαμψη διοδίων για τα δεδομένα των ελληνικών δρόμων.  Στην πορεία από Θεσσαλονίκη για Αλεξανδρούπολη βγαίνουμε από την έξοδο Μουσθένης (Α/Κ 28Β) και στρίβουμε αριστερά προς το χωριό. Προσπερνάμε τα δύο καφέ - εστιατόρια που έχουν θέση ΣΕΟ (ή κάνουμε μία στάση σε αυτά... στο δεύτερο υπάρχει και βενζινάδικο) και συνεχίζουμε λίγο ακόμη μέχρι την Παλαιά Ε.Ο. όπου στρίβουμε δεξιά και μετά από λίγο μπαίνουμε στο χωριό Μουσθένη. Διασχίζουμε έπειτα τη σειρά τεσσάρων χωριών, το ένα δίπλα στο άλλο: Δωμάτια, Πυργοχώρι, Μελισσοκομείο, Αυλή και συνεχίζουμε ανατολικά για άλλα πέντε περίπου χιλιόμετρα μέχρι τη διασταύρωση στην οποία στρίβοντας δεξιά θα φτάσουμε μετά από λίγο στον κόμβο της Ελευθερούπολης (Α/Κ 28Γ). Περνάμε κάτω από τη γέφυρα της Εγνατίας Οδού, στρίβουμε αριστερά και αμέσως μετά ξανά αριστερά ώστε να μπούμε στην λωρίδα επιτάχυνσης του αυτοκινητοδρόμου. Στη διαδρομή από Αλεξανδρούπολη για Θεσσαλονίκη, απλά αντιστρέφουμε την πορεία, βγαίνοντας στην έξοδο της Ελευθερούπολης και επιστρέφοντας ξανά στην Εγνατία Οδό από τον κόμβο Μουσθένης. 



Ο δρόμος είναι σχετικά καλός, με αρκετό πλάτος, ενώ η παράκαμψη είναι μικρή, περί τα 5 χιλιόμετρα παραπάνω και πέντε λεπτά περισσότερου χρόνου για το ταξίδι. Είναι γενικά μία πολύ όμορφη διαδρομή στο ελληνικό αγροτικό τοπίο με την αίσθηση του τοπικής κλίμακας της φύσης που πια η ταχύτητα και η αποστασιοποίηση των σύγχρονων δρόμων από το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον μας έχουν κάνει να ξεχάσουμε. Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι σε σχέση πάντα με τον κλειστό αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας χρειάζεται αυξημένη ΠΡΟΣΟΧΗ γιατί ανεξάρτητα της καλής κατάστασης του δρόμου, πρόκειται για παλιά χάραξη δύο κατευθύνσεων που περνάει μέσα από χωριά, έχει ορισμένες στροφές που απαιτούν προσοχή, ενώ διάφοροι δρόμοι διασταυρώνονται στην πορεία και απαιτούν επίσης προσοχή. Στην περίπτωση αυτή, εάν κανείς θέλει να αποφύγει οποιαδήποτε ρίσκο, είναι προτιμότερο να ακολουθήσει τη συντομότερη και πιο ασφαλή διαδρομή μέσω της Εγνατίας και των Διοδίων.